Sunday, April 06, 2008

Lifestyle of the rich and the famous?

Sonja, Guzzi och James från St. Moritz var och hälsade på. Klockan halv 10 i morse var jag tvungen att stiga upp för att hinna ta mig in till stan till kl. 11.15 för frukost med de uppe på Penz. Tråkigt väder (regn och grått), dock inte kallt, men sjukt nice att äta där.
Champagne (Veuve Cliquot), excotiska frukter, färskpressade juicer, you name it. 4 pers, 230€ för frukost... Sedan fortsatte vi strossa lite i regnet längst Maria Theresienstrasse och Altstadt, vidare till Café Sacher där vi drack lite kaffe och delade på en Sachertårtbit (vi var jue redan sjukt mätta från frukosten). Guzzi köpte rosor till mig och Sonja, vilket var gulligt av honom :)

Igår mötte jag upp dem vid Penz, vi gick till Café Toscana, drack en flaska rigtigt gott vitt vin (inget jag dock hade köpt, jag menar 75€ för en flaska vin...men men..this is St. Moritz people). Sen gick vi vidare och bokade bord på Hustelist (restaurang i Altstadt) och gick vidare till Café Dom för ännu en aperetif. Jag som inte käkat mer än hälften av vattenmelon som jag skurit upp och druckit halva jordgubbs-shaken, började redan känna av vinet som vi druckit på Toscana, alltså beställde jag en Caffe Latte Baylie's. Därefter gick vi till Hustelist. Sjukt god torkad oxfilé som förrätt, sen åt jag färska bandudlar med chili och tomater och så scampi. Därtill en Martini bianco, och en flaska vitt vin (sen en flaska rödvin, men det stod jag över, kunde redan knappt stå på fötterna..hehe..). Maten var utsökt, inte jättebillig, men även inte dyr (frukosten i morse kostade mer...).
.
Vidare till 5th Floor, men på vägen stannade vi utanför Wiener, Guzzi kollade leg på killarna, hittade en trevlig 91:a så han så snällt i sitt tillstånd över hela Maria Theresien berättade att det var jue något för mig, jag gillar jue unga och 1991 var väl utmärkt?! ..haha... Efter lite happenings där var vi äntligen på 5th Floor. 2 Baylie's Pina Colada's lyckades jag få ner. Carina komm även så småning om och joina, vi skulle nämligen vidare var det tänkt. Lyckades dock bara gå en timme till Irish Pub, dricka en halv liten cider, sen var vi båda så döda så vi promenerade hem...hehe...

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

Shit! Lyxigt värre!

Vicky M said...

it was nice :)