Thursday, May 10, 2012

Inför Eurovision Song Contest 3 & 4

Lägg till bildtext
För er som inte vet, så kör SVT ett program som heter "Inför ESC" som sänds i 4 delar där man får ett preview på alla låtar som kommer vara med. Vad jag tyckte om  låtarna i del 1 och 2 (Semifinal 1) kan ni se HÄR. Detta är låtarna från Semifinal 2.

Serbien - Jag har lärt mig att gilla Serbiens jugoslaviska ballader med åren och så även denna :) Killen sjöng "Lane Moje" för något år sedan. den var bättre än årets, men...

Makedonien - Låten blir bättre efter ett tag, men den är ganska dålig. För att inte tala om tjejens sångröst.

Nederländerna - Jag är splittrad, men samtidigt är det skitdåligt och KLÄDERNA!!! 

Malta - Med en bättre sångare hade låten varit mycket bättre. Men den är bra och catchy.

Vitryssland - Engelskan är dålig, känns som en Aqua låt, typ Superheroes. Killarna är sjukt söta dock och den är catchy!

Portugal - Jag gillar låten, ingen hit, men bra.

Ukraina - Känns som man hört den innan. Inte helt dålig.

Bulgarien - Catchy melodi. I like it.

Slovenien - Ballad. Fin.

Kroatien - nä... tråååk

Sverige - Loreen är amazing och storfavorit världen över, MEN har ni någonsin sett en storfavorit vinna när det väl kommer till finalen? 

Georgien - hmmm... OK typ.

Turkiet - känns turkiskt, och typ som ut en saga. Not like. 

Estland - Killen är söt och balladen är riktigt bra.

Slovakien - Har de inte hamnat i fel program? Början är hemsk, men sen blir låten bättre.

Norge - Samma kille som skrivit låten som Sverige's Euphoria. Bra låt, dock är killen inte super på sången och den känns som något man redan hört.

Bosnien-Hercegovina - Fin ballad, fin tjej, men något tråkig

Litauen - Jag gillar denna. Den är catchy och svängig.

Förkvalade:

Storbritannien - fin, men såååååå tråååkig

Frankrike - sådär. Videon känns lite disturbing dock...

Italien - Jag gillar det. Annorlunda.

Azerbajdzjan - I kinda love it!

Spanien - Fin låt, inget speciellt dock.

Tyskland - Så fin låt, helt klart en topp 10 placering!

xoxo,  
Vicky 

No comments: