Sunday, June 10, 2012

Vinnarna är:

MUS, FACE & HM tävlingn värde 365kr - Grattis Monia
 BaByliss tävlingen Plattång värde 1550kr - Grattis Felizia!


Skicka mig ett mail med er adress så ni kan få vinsterna :)

Här kommer några av hårtipsen ni lämnade:

  • att inte slarva med inpackningen, gör det en gång i veckan så håller sig håret i bättre form. - Spacegirl
  • Jag använder mycket olika saker för mitt hår och blonderar det ofta så det är ofta slitet. Jag använder mig av Ricinolja för att det ska växa fortare, men inte bara det. Det blir mjukare, glansigare och mycket vackrare.  - Linda
  • låta balsamet sitta kvar i topparna efter duschen för att fräscha till det. Gör det en gång i veckan så kommer du ha superlent hår :) - Monia
  • se till att få i sig de vitaminer och mineraler som håret behöver. Brist på B-vitamin, C-vitamin, järn eller zink kan få håret att försämras. Exempel på mat som får håret att må bättre är ägg, fullkornsprodukter, fisk & skaldjur, mjölkprodukter, gröna bladgrönsaker, apelsiner, råris och baljväxter. - Kristina
  • att sova med en fläta eller två varje natt, det gör att håret inte slits och vill du även ha lockar så duscha innan du flätar, blir riktigt fint! - Felizia
  • att alltid använda produkter (schampoo , balsam, inpackning t ex) anpassade efter hårtyp. Som med en ansiktscreme t ex, man använder ju inte en kräm för torr hud om man har fet. Likaså använder jag inte hårvårdsprodukter för ofärgat och fint hår, då jag har långt , färgat och tjockt hår. :) Annars tycker jag håroljor gör under med håret, men se till att välja en olja som vårdar och inte som torkar ut det i längden. :)   - Lina
  • att inte tvätta håret alltför ofta och att använda en bra hårinpackning åtminstone en gång i veckan. Jag brukar använda Macadamia Deep Repair Masque som jag tycker fungerar jättebra - Anna  
  • Att alltid använda ett bra värmeskydd innan ni utsätter håret för värmeverktyg ! - Emelie

Ny tävling kommer upp snart! Glöm inte att kika in :)


xoxo, 
Vicky 

4 comments:

Monia - mamma till Tuvalie said...

wohoo :) Jag har mejlat dig, kolla så det inte hamnat i skräpposten. Kram

Eli said...

grattis till er :-)

Emelie , EMMIQ - Frisör & vardag said...

Sv: Jätteroligt att se att tipsen också kom upp i inlägget ! :)

Dock går vissa av bloggarna inte att se ! Antagligen för att adresserna är felaktiga !

Vicky M said...

fixat med länkarna nu :)