Monday, October 01, 2012

Jag ber om ursäkt New York City


Egentligen vet jag inte vart jag ska börja. Innan jag vann resan till NY med Bloggslaget så var jag väldigt anti New York. Jag förstod inte alls vad det var folk fascinerades av, vad folk älskade med staden. För mig kändes den alldeles för europeisk (ja det låter helt knasigt för vissa, men det var vad jag kände). New York kändes inte alls så där skönt laid-back amerikansk som en stad i USA ska vara. 

Som med alla andra saker, städer, platser resor så beror ens intryck och känslor på vem man upplever de med, vart man blir tagen och vad man får uppleva. Denna omgång i NY fick mig att se staden från en helt annan sida, kanske beror detta på att även jag har förändrats, blivit äldre och är ute efter andra saker i livet än innan. Jag vet faktiskt inte, men i nuläget är NY för mig en underbar plats, en stad som är lätt att ta sig fram i med enorma möjligheter. Jag tycker fortfarande inte att den känns superamerikansk, men jag kan tänka mig att bo där. Visst, skulle jag välja så står Los Angeles fortfarande högst på listan med sitt totally fab väder, men ibland måste man se vart livet för en :)


Så förlåt New York, jag ogillar dig inte längre, quite the opposite!

2 comments:

GlamPuss said...

Jaaaa NYC ar ju helt fab! ;) <3

Vicky M said...

<3